יום ג', ז’ באלול תשע”ד
דף הבית דבר המנהלת גלריית תמונות נושא שנתי עיתון ביה"ס חדר היועצת אינטרנט בטוח חדר מורים יצירת קשר

תקנון בית חינוך "הדר"- כפר יונה באי בית החינוך זכאים לחיות בסביבה בטוחה, מכבדת , מגנה, תרבותית , אסטטית ונעימה. התקנון נועד להדריך את התלמידים, המורים, העובדים וההורים לגבי נהלי בית הספר, על מנת להבטיח יצירת שפה אחידה וכללי התנהגות המקובלים על כולם. הצוות החינוכי מחויב ליישום התקנון. הפרת חוק מהתקנון הינה בבחינת עבירת משמעת הנושאת עמה תגובה בהתאם לדרכי התגובה המצוינות בתקנון. *דרכי התגובה מסודרים עפ"י מדרגים, לצוות החינוכי ישנה הזכות לפעול עפ"י שיקול דעת באשר לתגובה שתינקט. כללי התנהגות דרכי אכיפה ציות להוראות צוות ביה"ס חובה על התלמידים להישמע להוראות הצוות החינוכי ועובדי בית הספר בכל מקום ובכל שעה בשעות הלימודים. 1. שיחה עם התלמיד ואזהרה בע"פ +יידוע הורים. 2. פגישת מחנכת +הורים. 3. השעיה פנימית. 4. הורדת ציון בתעודה. כללי התנהגות בזמן שיעור על כל תלמיד להתנהג בצורה נאותה במהלך כל שיעור. 1. רישום והערה בע"פ של המורה + תיעוד המקרה. 2. שיחה של המורה עם התלמיד + יידוע מחנכת + יידוע הורים. 3. שיחה עם הורי התלמיד בנוכחות מחנכת +עפ"י הצורך (מקצועית, יועצת, פסיכולוג). 4. הפסקת שגרה (העברה לכתה אחרת באותה שכבה או שכבה מעל). 5. התערבות צוות חינוכי-בניית תוכנית אישית. 6. השעיה בית ספרית + מטלה לימודית. 7. הורדת ציון בתעודה. תוכנית אישית –יכולה להיכתב בכל שלב עפ"י המלצת הצוות. חוק המוגנות חל איסור מוחלט לנהוג באלימות פיזית או באלימות חברתית בכוונה או שלא בכוונה כלפי כל באי בית חינוך "הדר". אלימות חברתית ומילולית:איום, לעג,השפלה,חרם , הפצת שמועות באינט' /או מכשיר נייד, כינויי גנאי פוגעים,כינויים גזעניים,פגיעה בהורים אחר). אלימות פיזית:בעיטה, דחיפה, מכה, סטירה, צביטה, נשיכה. הצקה ומעשה בריונות. 1 . עצירת האירוע, שיחת בירור עם התלמיד/ים המעורב/ים, התנצלות הילד הפוגע (בכתב /בע"פ) ,תיעוד האירוע והטיפול בו, יידוע מחנך הכתה. לשיקול הצוות החינוכי בהיוועצות עם אחראי/ת מוגנות: - יידוע הורים, מתן אזהרה . - הטלת עבודה בנושא מותאם. - שיחה עם הכתה תוך שמירה על צנעת הפרט. - הורדת ציון בתעודה/הערה בסעיף התנהגות. - השארת תלמיד בזמן ההפסקה בהשגחת מבוגר. - העברה לכתה מקבילה באופן קבוע עפ"י החלטת מ. פדגוגית. - בניית תוכנית אישית. - השעיה 1-2 ימים. המשך....מוגנות אירועי אלימות המחייבים דיווח עפ"י נוהל. סחיטה,פריצה,נשיאת מכשיר חד, הפצת חומרים מביכים באינט/, צילום בזמן שיעור, נוכחות ועידוד באירוע אלימות, הטרדה ופגיעה מינית. אירועים המחייבים דיווח עפ" חוק: גרימת חבלה שכתוצאה ממנה זקוק הקטין לטיפול רפואי. אלימות חוזרת:דיווח לגורמים השונים נתון לשיקול דעתו של מנהל בית הספר. 1. הפסקת פגיעה ודיווח :פקיד סעד/משטרה/רשות/ הורים. 2. כינוס ועדה בית ספרית לקביעת דרכי טיפול. תגובות: השעיה / תוכנית אישית + השגחה ונוכחות/ביטוי בתעודה. כנ"ל +טווח תגובות (מתוך חוזר מנכ"ל 2009) טווח התגובות (מתוך חוזר מנכ"ל 2009). הופעה הולמת לביה"ס: התלמיד יגיע לביה"ס ולפעילות הקשורה למסגרת ביה"ס בתלבושת אחידה .חולצת ביה"ס עם סמל גלוי ( בכל עונות השנה), נעליים/סנדלים סגורים (ללא כפכפי קרוקס ), מכנסיים קצרים (אורך 3/4 ) או חצאית באורך סביר, בטן מכוסה, שיער טבעי ללא צבע, ציפורנים ללא לקה, ללא פירסינג. 1. רישום ושיחה ע"י מחנכת/מקצועית . 2. יידוע הורים ע"י מכתב. 3. הזמנת הורים לשיחה.. 4. הערה בתעודה ומכתב לפני השעיה פנימית. השעיה פנימית. שמירה על סביבה וחזות בית הספר 1.יש להקפיד על סביבת למידה נקייה ומסודרת במהלך כל הפעילות של בית הספר . 2. יש לשמור על רכוש בית הספר ועל סביבתו. 1. שיחת בירור, יידוע הורים טלפונית, עשייה מתקנת של התלמיד או תיקון ע"י גורם אחר/תשלום. 2. התייעצות/דיון/תביעה (במקרה של אי הסכמה לתשלום שלא מסיבות כלכליות: התייעצות בית ספרית, הזמנת ההורים ודיון סביב התנגדות עם אפשרות לתביעה משפטית). 3. השעיה 4. הורדת ציון בתעודה. התנהגות שימוש בטכנולוגיה אישית: (בטלפון נייד, מצלמה, אייפד וכו' ) חל איסור על כל שימוש בטכנולוגיה אישית במהלך יום הלימודים. יש להשאירו סגור, כבוי ומוסתר. 1. רישום ושיחה ע"י המחנכת. 2. רישום +המכשיר יימסר למזכירות ע"י המורה ויוחזר לתלמיד בסוף היום +המקרה ידווח למחנכת ולהורי התלמיד טלפונית ע"י המורה הנוכח. 3. רישום+ המכשיר יימסר למזכירות ע"י המורה+ ידווח להורים והם אלה שיצטרכו לבוא לביה"ס לקחת את המכשיר. 4. האחריות על המכשיר מוטלת על התלמיד. התנהגות והשתתפות בטקסים ובפעילויות בית ספריות פנים וחוץ ספריות . חלק מתוכנית החובה של בית הספר ועל כן כללי ההתנהגות חלים עליהם. 1. שיחה עם התלמיד, אזהרה בע"פ + ידוע הורים ע"י מכתב(חתימה) +התנצלות בע"פ או בכתב ועשייה מתקנת (לדוג' כתיבת מטלה ) 2. הזמנת הורים לשיחה. 3. השתתפות בטקס/פעילות בליווי הורה. 4. הורדת ציון בתעודה. התנהגות לא נאותה בטיולים 1. התניית השתתפות בטיול או בסיור עתידי בליווי הורה . 2. מניעת השתתפות בפעילות עתידית באישור מנהלת/פיקוח. עמידה בזמנים יש להגיע לביה"ס בזמן (7.50) ולהקפיד להיכנס לשיעור בהישמע הצלצול . 1. שיחת בירור ורישום מבוקר של המחנכת/ מקצועית . 2. אחרי 3 איחורים-יידוע הורים ע"י המחנכת- מכתב + חתימה . 3. אחרי 5 איחורים- השארת תלמיד בשעה שביעית (רק תלמידי כתות ד'- ו'). 4. אחרי 10 איחורים יתקיים מפגש בשיתוף מחנכת, הורים ותלמיד. 5. יידוע קב"ס. 6. הערה בתעודה.